UN CENTRE SOLIDARI

dilluns, 11 d’abril del 2011

LA PUJADA AL SANTUARI DEL CORREDOR

Quin dia de calor! Potser per això aquest cop només ens vam trobar nou caminaires per fer la pujada al Santuari del Corredor. Vam començar l'excursió des de la masia de Can Bosc, voltada d'alzines. Des d'allí vam anar al dolmen de Can Arenas, monument megalític restaurat de fa poc on vam esmorzar. Després la pujada es va anar fent cada cop més intensa, mentre el sol s'enlairava i començava a apretar. L'arribada a l'altiplà que corona la serra ens va mostrar les antigues pedreres que serviren per construir el santuari. Finalment la gran explanada neta d'arbres on s'alça orgullós el conjunt de l'església i l'antic hostal.

Després de refer-nos i de refrescar-nos, vam emprendre la baixada per la vessant que dóna al mar. El bosc d'alzines va ser substituït en part per pins que deixaven entrar la llum i la xafogor amb més intensitat. Vam passar per la font del grèvol, un mirador d'àmplies vistes sobre el mar que tot just s'entreveia en mig de la calitja, una àrea de pícnic i acampada fins retornar a Can Bosc. La font de la casa va permetre que ens refresquéssim de nou abans d'agafar els cotxes i tornar a Sarrià.